marți, 12 aprilie 2011

Centrul vechi..fuse si se duse...





Cam de un an incoace, Centrul vechi a devenit un fel de mic Dorobanti, si nu prea inteleg de ce. Inca nu sunt convinsa ca cei care merg in Centrul Vechi sunt si clientii fideli ale cafenelelor de pe Radu Beller. Dar, cert este ca daca iesi la o plimbare vineri sau sambata seara, o sa observi cu stupoare ca este aglomerat. Oamenii parca au iesit la promenada ca in timpurile de mult apuse, cautand un locsor unde sa se cinsteasca cu prietenii. Lipscani-ul are si el partile lui frumoase, dar cu siguranta localurile parca mult prea mult inghesuite, gunoaiele aruncate pe jos, pirandele si bulibasele ce ii vezi uneori ca apar din colturi intunecate, sigur nu fac parte din frumusetea locului. Am incercat sa refacem si sa scoatem la lumina, cu ajutorul arheologilor partile din Bucurestiul vechi, dar nu am reusit decat sa formam mici cratere, perfecte pentru exersarea croseului nostru de dreapta cu pet-urile de 0.5. Incercam sa copiem, dar nu dam decat un copy...fara paste. Imi lasa un gust amar ce am facut cu Bucurestiul de altadata (supranumit si Micul Paris), gust care nu poate fi indulcit nici macar de  deserturile oferite de cafenelele din zona. Ce ar spune mon cher, bunicii sau strabunicii nostri care ieseau duminica imbracati la costum la promenada prin aceste locuri? Eu nu pot face decat sa ma inclin in fata lor, si sa le spun...iertati-ne..

Imi este din ce in ce mai clar, dupa invitatia unei foste colege a unei prietene ( si uite asa ne extindem noi paleta de cunostiinte:))) intr-un club din centrul vechi, ca..nu ma atrage cu nimic. Toate subsolurile au devenit mini clubulete, strazile s-au impanzit cu fel si fel de baruri mai obscure sau nu, cu conditii de igiena mai mult sau mai putin potrivite. Nu contest, s-au evidentiat si localuri bune, de calitate (nu facem, sau hai..poate facem si putina reclama mascata) precum Bordellos si True Club ( aparut recent, in locul fostului local Temple). In rest, nu stiu sa imi fi ramas in minte vreo locatie unde as mai reveni cu drag.
   Dupa cum spuneam, localul unde am ajuns intamplator vineri, m-a surprins..negativ. Nu era decat o mica incapere, cu fff muuuult fum (neavand nici macar O gura de aerisire), aproximativ un apartament de 3-4 camere al unui bloc, transformat in...club. Am stat putin, sa vad poate muzica ma va face sa imi schimb parerea...Nu. Cu parere de rau, mi-am luat la revedere, dupa 40 min de stat, si m-am dus, peste mari si tari, unde numai cu gandul poti ajunge....in Jack's ( Piano Bar). Da, se pare ca strada George Enescu, unde gasim si Terminus (local in care mi-am petrecut destul timp din adolescenta si facultate), a mai dat nastere unui alt local de calitate ( am mai ajuns intamplator cu prietenii aici, dar abia de curand mi-am dat seama ca da, aici intr-adevar, te poti simti excelent, cu o atmosfera foarte placuta)
"In concluzie si prin urmare", dupa cum ar spune cineva, daca aveti sugestii de locuri sau pareri care mi-ar putea schimba viziunea despre Centrul Vechi le astept cu drag...

2 comentarii:

  1. Hmm... Pai. Sa vedem.

    In primul rand, am apreciat incercarea, semi-reusita de a descoperii vechiului Bucuresti sub noul. Dar gaurile care mai curand incep sa aduca a gauri comune de gunoi, spre exemplu, cele din preajma BNR-ului, incep sa pare destul de dezolante. Sper doar sa isi aduca aminte Primaria ca exista si sticla de trafic industiral si sa descopere tot asfaltul, sa arate zonele arheologice si sa le acopere cu sticla, pe care poti merge linistit, dar sa poti si admira situl de dedesupt.

    Cat despre localuri. Pot sa-ti recomand asa, St. Patrick, best nachos in town. Nice place, irish, bere buna, mancare geniala, ambient placut, muzica buna. Poti sta afara, in pub, sau jos la fotolii, daca vrei sa nu fi deranjata de mobil. (Nu e semnal). Preturi decente si curat.

    Club wise, Revenge, sau Suburbia. Nu foarte mari, destul de populate. Muzica, diferita, in principiu de ceea ce gasesti in zona. Preturi decente, dar pot deveni foarte aglomerate, dar e curat.

    Restaurant wise. St. George. Pe strada Franceza, visavis de teatrul Casandra, cum intri dinspre tribunal, pe partea stanga. :) Curat, frumos, ambient placut, destul de elegant, specific unguresc. Mancarea buna, serviciu bun, dar destul de aglomerat. Exista sanse sa nu gasesti locuri libere. Preturile destul de mari, dar de altfel, merita. Recomand cu caldura.

    RăspundețiȘtergere