duminică, 9 februarie 2014

Slab vs gras

De ce intotdeauna cand te duci la o sala de sport te simti ciudat, privita din toate colturile si mai mai ca iti vine sa te intorci acasa, sa iei o carte in brate  si sa incepi sa faci mai bine  niste abdomene intinsa in pat (recunosc, numai asa le faceam si eu). Nu sunt adepta salii de fitness, alergatului prin parc dar asta deja am mai spus-o intr-un post anterior. Singurul "sport" ca sa zic asa care se pare ca se tine de mine sau eu de el, este kangoo jumps. Imi place si recomand. Ma rog, sa revenim. Prima ora de kangoo. Nu mi-am luat paravan nici o prietena cu care sa pot discuta inainte sau in timp ce sar ca o nebuna, nici macar o fata cunoscuta pe acolo desi la intrarea in sala am scanat cat am putut teritoriul. O singura persoana cunoscuta (asta pentru ca am discutat anterior prin intermediul facebook-ului) - instructoarea. Pentru ca este o sala apropiata de casa, echipamentul il am direct pe mine (doar un tricou de schimb) si nu este nevoie sa ma schimb acolo. Cu toate astea am observat mai multe priviri taioase, un fel de scan ca la aeroport in ceea ce privesc greutatea, formele, constitutia, in momentul in care o persoana noua apare. Trebuie sa recunosc ca sunt un pic norocoasa, am fost slaba mai toata viata, chiar si acum cantaresc 51 kg la 1.70m. Daaar ca orice fata, femeie sau domnisoara avem locurile noastre sensibile unde se depun shaormele, fast food-ul, ciocolatile ataat de bune. In orice caz, fiecare avem motivele noastre pentru care alegem sa mergem la o sala, sa practicam un sport ( fie pentru a slabi, fie pentru a ne mentine) . Discutia este despre acele priviri tintuite spre tine, persoana noua venita la o sala de sport. Parca si auzi intrebarile: de ce a venit asta la sala, nu vezi ce slaba/ grasa este? Ce nevoie are de sala? Ia sa vedem, are aripioare, burtica, este mai grasa/slaba decat mine? Fetelor, nu priviti ca o competiei mersul la sala, cine arata mai bine sau nu. Un corp perfect nu inseamna si minte perfecta. Lasati rautatile, invidiile si privirile rautacioase asupra celorlalte fete. Poate o domnisoara mai plinuta s-ar putea simti prost si jenata de aceste priviri si ar renunta sa mai vina tocmai din cauza acestui lucru. Nu rapiti dorinta sau dreptul cuiva de a se simti mai bine in propria piele. Cuvintele urate sau chiar si privirile pot dezarma persoanele mai slabe si stima de sine (care si asa nu este destul de mare in unele cazuri) are de suferit. Persoanele putin mai plinute pot fi mai placute, mai agreabile si mai pline de viata decat 10 anorexice sau slabanoage la un loc. Greutatea nu este un etalon si nu este un factor de alegere a persoanelor din jurul tau. Asa ca mi-ar placea sa vad cat mai multe zambete, priviri macar intelegatoare si tot mai putina ironie.

Mersul la sala ar trebui sa fie o modalitatea de a te relaxa, de a te rupe de cotidian, de a evita aceasta scanare continua la care suntem supusi zi de zi (cat de bine aratam, cat de bine suntem imbracati, ce masina conducem, la ce companie lucram, ce post avem la acea companie, cati bani avem in cont, etc)

Dupa cum spune un slogan cunoscut "Suntem cu totii diferiti...din fericire" si traim intr-o lume colorata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu