vineri, 25 martie 2011

Din cufarul cu amintiri..

 Am regasit in arhiva blog-ului meu din 2008, 2 articole ce mi s-au parut la fel de simpatice si relevante pentru prezentul 2011. O sa imi fac mea culpa pentru faptul ca nu am mai fost activa pe blog, deoarece am avut o perioada putin mai ocupata, dar cu siguranta cand totul se va linisti, voi reveni cu alte subiecte dragute.

Cele doua articole se refereau la ...

1 .Daca vroiai vreun mert' acum te poti multumi cu un Logan..

Asta e sloganul pe care il tot auzim in ultima vreme din cauza crizei..ei na? Vineri, in parcarea unui club de noapte renumit din Bucuresti din cate imi aduc aminte nu erau prea multe masini "autohtone" pe care suntem sfatuiti sa le cumparam, sa ajutam la depasirea crizei. WTF??? Prin ce trec romanii acum e doar rezultatul a 4-5-6 ani de credite peste credite, leasing-uri luate pentru masini de 40 mii de euro, desi abia isi permiteau poate una de 10. Cred ca inca ne lovim de mirajul anilor '90 cand toti vroaiau sa cumpere cat mai mult, cat mai bun. Sunt nationalista, dar cand vine vorba de mentalitatea confratilor mei parca aud glasul Europei, sau al batranului continent America, care ma striga. Asa ca de ce se mira toata lumea de aceasta criza? Ne-am facut-o cu mana noastra, nimeni nu ne-a bagat mana in buzunar sa ne luam un BMW serie 5 din Germanica, facand credite pe 5-10 ani.Da..nota 10 pentru inteligentii zilelor noastre. ECONOMIC vorbind..limitati-va la ce va permite buzunarul, infatuarea si snobismul...nu tin de foame,dupa ce platesti rata lunara la banca!

 Culmea este ca revenind la 2011, exact ce scriam mai sus acum 3 ani inca se potriveste. Criza a structurat bine clasele sociale, si inca ii simtim repercursiunile. Din ce in ce mai putine masini pe strazi, caci firmele de leasing si le-au cam luat inapoi datorita neachitarii ratelor lunare. Trist, dar dupa parerea mea este un lucru normal. Acum cativa ani faceai leasing-uri si credite asa cum mergi si cumperi o paine de la alimentara..mai tineti minte sloganul "credit doar cu buletinul", slogan adoptat si de ai nostrii romani. Si, pe limba noastra "si-au luat teapa". Este normal sa stii  sa te intinzi pana unde iti ajunge plapuma, spune o vorba din popor. Romanii nu cunosc inca profunzimea acestei zicale, caci doar trebuie sa epateze, chiar daca platesc la credite pentru masini "de fitze" ani buni de zile, si ei stau intr-un apartament cu mobila aproape de vremea lui Ceasca, sau si mai rau..in chirie. Cred ca aceste lucruri nu le voi intelege niciodata...de ce romanii se ingroapa in datorii doar din dorinta de a da bine? Daca apari cu o masina buna, crezi ca nu vei fi nevoit sa iti duci prospata cucerirea la tine acasa candva? Eu cred ca da. Facand o paralela asemanatoarea, sunt fetele care sunt mereu aranjate, imbracate impecabil cu tot ce inseamna noutate in moda..dar surpriza, ce sa vezi, au o casa care intra la categoria..."si mamaia avea asa ceva". Si atunci, de ce sa ne mai mire unde am ajuns in 2011? Pe mine incepe sa nu ma mai mire nimic, tinand cont de ce primeaza in Romania, adica...prostia, femeile de moravuri usoare (nu am vrut sa le spun parasute direct), fitele ieftine fara baza, hotia (cum sa furam pe cine putem ca sa ne mearga noua bine) si circul ieftin.
  Cred ca nu va mai trece mult si o sa spun si eu precum Puya "Let me live my American Dream"...

2. Un dans?..intr-un Bucuresti de altadata

 Mi-as dori sa ma transpun in acele vremuri, sa particip la promenade, sa ma bucur de "ceaiurile" organizate la sfarsit de saptamana, sa port cu mandrie o palarie cand partenerul ma duce la o plimbare pe Calea Victoriei..dar stai, nu se poate. Nu am cum sa ajung pe Calea Victoriei..sunt blocata in trafic ,palaria sta aruncata undeva intr-un colt ,iar partenerul uita sa mai sune ,caci este ocupat cu Liga Campionilor. Uff..trebuie sa ma reintorc in Bucurestiul actual, sa deschid ochii si sa nu mai visez...caci tocmai cineva din spate m-a trezit brusc din visare, era verde la semafor....si trebuia sa imi dau seama, claxoanele nu fac parte din muzica de altadata :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu